Idea de a te promova prin Google Ads este in acelasi timp tentanta dar si inspaimantatoare pentru majoritatea companiilor. In cazul cand promovarea prin aceasta platforma este bine facuta, iti poate transforma afacerea si o poate duce la un cu totul alt nivel. Insa, in cazul in care sunteti mai neinspirat si incepeti sa folositi platforma fara a avea prea multe cunostinte despre algoritmii de functionare sau fara ajutor specializat, puteti sa pierdeti sume importante fara sa primiti nimic inapoi pentru osteneala.
Google Ads Search & Display
Platforma Google Ads este o platforma de promovare in mediul virtual. Foloseste sistemul “Pay Per Click” prin care utilizatorii platformei liciteaza, pentru ca mesajul lor sa ajunga la publicul targetat. Acest lucru se poate realiza prin anuturi in reteua “search” sau prin anunturi in reteaua “display”.
- “Search”: In acest caz se folosesc anunturi text, insotite de descriere, url si in unele cazuri de extensii (despre care vom vorbi in urmatorul articol). La baza acestui model de promovare sta licitatia pe cuvinte cheie. Cu alte cuvinte, se liciteaza anumite sume de bani, pentru ca anuntul tau sa apara in momentul cand un potential client cauta anumite cuvinte alese de tine.
- “Display”: In cazul “display”-ului licitatia nu are la baza cuvintele cheie. In schimb in acest caz poti sa iti alegi publicul tinta dupa interese, prin amplasarea anunturilor baner pe website-uri unde crezi ca publicul “targetat” se va afla. Anunturile pe reteau “Display” s-au dovedit foarte folositoare in campaniile de “remarketing”, deoarece se pot “targeta” grupuri de oameni care au interactionat intr-un fel sau altul cu website-ul tau(clienti care au cumparat, clienti care ti-au vizitat site-ul dar nu au cumparat, sau putin mai complicat, clienti cu interese asemanatoare cu cei ce ti-au vizitat site-ul).
In cazul in care va ganditi daca sa incercati Google Ads, va recomand cu caldura sa “pune-ti burta pe carte”, chiar si in cazul in care doriti sa angajati un profesionist. Cheltuiala cu invatatul din greseli nu este una acceptabila in acest caz. Google penalizeaza greselile si rasplateste folosirea corecta a platformei si a algoritmilor acesteia in aceasi masura.
In Romania piata online este intr-o continua crestere (peste 30-40% pe an), unde Google are o cota incredibila de piata pe search.