Accelerated mobile pages (pagini de mobil accelerate), este o arhitectura “open source” creata de Google in colaborare cu Twiter. Site-urile create pe arhitectura AMP ofera o experienta mai buna, mai rapida in utilizarea site-urilor pe dispozitive mobile si nu numai. Acest lucru este realizat prin simplificarea html-ului si css-ului.
Initial AMP a fost dezvoltat ca un raspuns la “Instant Article“ de la Facebook, evoluind in timp intr-o platforma care livreaza continut web direct din rezultatele cautarilor la o viteza incredibila.
La inceputul anului trecut (2018), Google a anuntat oficial ca va milita ca arhitectura AMP sa fie acceptata in standardele web.
Ce inseamna acest lucru?
Pe langa faptul ca accelerated mobile pages este copilul Google, compania are un interes sporit in livrarea de continut web in cel mai scurt timp posibil. Incarcarea rapida in special pe dispozitivele mobile este vitala, fiind bine cunoscut faptul ca rata de renuntare dupa 3 secunde este aproximativ de 15%, iar la 5 secunde este pe peste 35%. Discutiile pro si contra sunt de actualitate, totusi se poate obseva o favorizare in cautari a paginilor AMP de catre motoarele de cautare, in special Google.